Śniadanie dla diabetyka – czego unikać?

Śniadanie dla diabetyka - czego unikać?

Zboża i mleko to dwa z najczęstszych wyborów na śniadanie dla diabetyków, ale są one również złe dla poziomu cukru we krwi. Nie tylko zawierają wysoki poziom cukru i węglowodanów, ale także zawierają mało lub wcale błonnika. Ponieważ organizm diabetyka nie przetwarza dobrze cukru we krwi, spożywanie płatków i mleka rano tylko podniesie poziom glukozy we krwi i pogorszy Twój stan.

Jajka mają wysoką zawartość cholesterolu

Dieta o wysokiej zawartości cholesterolu może podnieść ryzyko chorób układu krążenia, zwłaszcza że cholesterol w żywności jest składnikiem tłuszczów nasyconych. Mimo to, jajka są bezpieczne dla większości ludzi, ale ważne jest, aby być świadomym zagrożeń wynikających z cholesterolu – fragment ten został przygotowany przez stronę beautydash.pl. American Diabetes Association zaleca ograniczenie spożycia cholesterolu całkowitego do 300 miligramów dziennie, a jajka zawierają prawie dwa razy tyle. Niemniej jednak, zjedzenie jajka na śniadanie może poprawić poziom glukozy na czczo u diabetyka.

Porridge owsiane są w porządku

Nie powinieneś pomijać śniadania, dopóki masz cukrzycę. Jednak owsianka została powiązana ze skokami cukru we krwi. Może nawet podnieść poziom cukru we krwi do nawet 400 mg/dl. Na szczęście łatwo jest kontrolować ten problem poprzez zwiększenie aktywności fizycznej i jedzenie mniejszych porcji. Jakie jest więc właściwe śniadanie dla diabetyka? Oto kilka propozycji, które możesz wypróbować.

Kiełbasa z kurczaka lub indyka to zdrowsza opcja śniadaniowa

Jeśli jesteś cukrzykiem, możesz się zastanawiać, co sprawia, że kiełbasa jest lepszym wyborem na śniadanie. Dostępne są substytuty mięsa, które smakują podobnie do mięsa, ale nie mają tak wysokiej zawartości tłuszczu lub sodu. Jeśli wolisz śniadanie z bekonem lub kiełbasą, spróbuj wersji z indykiem lub kurczakiem. Możesz również zrobić wegetariańskiego BLT z kiełkującym lub pełnoziarnistym chlebem zamiast.

Przeczytaj:  Włoskie śniadanie - co jedzą we Włoszech?

Naleśniki są częstym wyborem śniadaniowym dla diabetyków

Pośród wielu popularnych pozycji śniadaniowych dla diabetyków, naleśniki są wysokie w kalorie, tłuszcz i sód. Są one również powszechnie spotykane w dietach o dużej zawartości błonnika, ale nie są zalecane jako podstawowy posiłek śniadaniowy. Jednak okazjonalny naleśnik może być pysznym przysmakiem dla diabetyków przy starannym planowaniu. Oto jak zrobić zdrowe naleśniki.

Multigrain avocado toast jest dobrą opcją dla diabetyków

Jednym ze sposobów na spożywanie większej ilości zdrowych tłuszczów jest włączenie awokado do codziennego śniadania. Pół filiżanki awokado zawiera 11 gramów tłuszczów jednonienasyconych, które zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i obniżają stan zapalny. Dodatkowo awokado ma wysoką zawartość błonnika, który pomaga regulować poziom cukru we krwi u osób z cukrzycą. Co więcej, porcja awokado z pełnoziarnistym chlebem zawiera zero gramów cukru i trzy gramy błonnika.

Veggie BLT to dobra opcja dla diabetyków

Wegie BLT to świetny wybór dla diabetyków, ponieważ zawiera chude białko bez wysokiej zawartości kalorii i tłuszczu, które oferuje tradycyjny bekon lub kiełbasa. Możesz spróbować bekonu z indyka lub kurczaka, jeśli obawiasz się o poziom sodu. Spróbuj też zrobić swój wege BLT na pełnoziarnistym lub kiełkującym chlebie. To również świetny sposób na dodanie białka i błonnika do diety bez poświęcania smaku.

Tacos są dobrą opcją dla diabetyków

Istnieje wiele odmian tacos. Tacos z mniejszą ilością tłuszczu i dodanego cukru to jedna z opcji. Tacos low-carb używają tortilli z nopalem (mieszanka nopalu i mąki kukurydzianej). Wegetarianie mogą spróbować preparatów sojowych, które smakują jak mięso lub paski poblano ze śmietaną. Miłośnicy owoców morza mogą wybrać się na cuaresmenos tacos, czyli tacos z krewetkami. Nadmorski Meksyk słynie z tacos z krewetkami.

Podobne:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *