Owsianka na śniadanie – świetna opcja na pierwszy posiłek dnia

Owsianka na śniadanie - świetna opcja na pierwszy posiłek dnia

Owsianka jest doskonałym źródłem magnezu, cynku i żelaza, co czyni ją zdrową opcją na pierwszy posiłek dnia. Ten pokarm zawiera również mało kalorii, nie zawiera nabiału i obniża poziom cholesterolu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o korzyściach zdrowotnych płynących z jedzenia płatków owsianych na śniadanie. Dodatkowo, możesz zmniejszyć wielkość porcji i osiągnąć swoje cele związane z utratą wagi.

Oatmeal jest dobrym źródłem magnezu, cynku i żelaza

Wiele osób lubi owsiankę na śniadanie, ponieważ jest smaczna, wygodna i zdrowa. Zawiera magnez i cynk, które są niezbędne dla zdrowia serca, a żelazo i cynk podnoszą poziom energii. Owies jest również dobrym źródłem witaminy B6. Nieodpowiednia ilość witaminy B6 może prowadzić do takich schorzeń jak zespół cieśni nadgarstka. Więc spróbuj tej pysznej, zdrowej opcji na śniadanie już dziś!

Obniża cholesterol

Ziarno owsa na śniadanie jest jednym z najlepszych pokarmów na obniżenie cholesterolu. W przeciwieństwie do wielu innych ziaren, płatki owsiane mają wyjątkową ilość beta-glukanu, rozpuszczalnego błonnika, który pomaga organizmowi usunąć cholesterol i kwasy żółciowe z ciała. Ten składnik jest również obecny w wielu wypiekach. Owsianka na śniadanie ma jednak kilka wad, więc spożywanie jej tylko raz w tygodniu nie jest zalecane.

Pomaga osobie zmniejszyć wielkość porcji i osiągnąć cele związane z utratą wagi

Płatki owsiane są doskonałym źródłem błonnika i stanowią niskokaloryczne śniadanie, które ma wiele korzyści zdrowotnych – ten element tekstu pochodzi z portalu plywanie-nauka.pl. Chociaż może wydawać się, że jest to jedzenie o wysokiej zawartości węglowodanów, owsianka może faktycznie pomóc komuś zmniejszyć wielkość porcji i osiągnąć cele związane z utratą wagi. Jednak jedzenie owsianki na śniadanie tylko raz dziennie nie jest zalecane. W zależności od metabolizmu danej osoby, spożywanie niewielkiej ilości owsianki każdego dnia może zwiększyć ryzyko rozwoju cukrzycy, otyłości i chorób serca.

Przeczytaj:  Pomysł na obiad z indykiem - kilka propozycji

Jest wegańska i nie zawiera nabiału

Jeśli szukasz pysznego i zdrowego sposobu na rozpoczęcie dnia, prawdopodobnie słyszałeś o wegańskiej owsiance. Ten powszechny zszywek śniadaniowy jest powszechnie dostępny w sklepach spożywczych i większości restauracji. Oprócz tego, że nie zawiera nabiału, zawiera również jeden składnik pochodzenia roślinnego: kurkumę. Kurkuma jest silnym środkiem przeciwzapalnym, a ciecierzyca i zielenina dostarczają wspaniałego zastrzyku białka. A drożdże odżywcze są pełne witamin z grupy B i umami.

To dobre źródło błonnika i białka

Kubek płatków owsianych zawiera cztery gramy błonnika. Dodanie mleka dodaje kolejną porcję białka. Możesz również zwieńczyć swoją owsiankę suszonymi owocami lub posiekanymi orzechami. Owsiankę można połączyć z quinoa, aby uzyskać modną odmianę tradycyjnego śniadania na ciepło. Quinoa jest pełna błonnika i białka. Jest to świetny wybór dla osób, które chcą zwiększyć spożycie błonnika.

Jest niska w indeksie glikemicznym

Oatmeal jest uważany za żywność o niskiej glikemii, z IG 55 lub mniej, co czyni go zdrowym wyborem na śniadanie. Niski indeks glikemiczny może pomóc ustabilizować poziom cukru we krwi, a jego wysoka zawartość białka, zdrowego tłuszczu i błonnika pokarmowego pomaga zrównoważyć źródła energii. Możesz dodać świeże jagody do swojej owsianki dla naturalnej słodyczy i dodatkowych przeciwutleniaczy. Płatki owsiane są doskonałym dodatkiem do smoothie i koktajli proteinowych, ale pamiętaj, aby unikać odmian instant, które zawierają dodatkowe substancje słodzące.

Podobne:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *