Obiad bez białka – co jeść?

Obiad bez białka - co jeść?

Jeśli znalazłeś się w tej sytuacji, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby następna kolacja była o wiele bardziej ekscytująca. Na początek możesz przechować trochę chudego białka w lodówce na później. Możesz również grillować lub broilować dodatkowe porcje chudego białka, co pozwoli Ci ograniczyć ilość dodanego tłuszczu. Broiling jest zdrowszą opcją niż sól i Sriracha.

Niegotowane źródła białka

Aby zbudować dobrze zbilansowany posiłek, musisz włączyć do swojego dania źródło białka. Nie zawsze łatwo jest ugotować duży posiłek, ale istnieje kilka źródeł białka typu no-cook, które możesz wykorzystać w miejsce gotowanego mięsa. Tuńczyk, jogurt grecki i puszki fasoli mogą być wrzucone do posiłku o każdej porze, w tym do śniadania, lunchu i kolacji.

Niskobiałkowe pokarmy

Mogłeś otrzymać polecenie ograniczenia spożycia białka po zdiagnozowaniu przewlekłej choroby nerek. Jednak może to być wyzwanie do zrobienia, jeśli masz wiele ulubionych przepisów i jesteś przyzwyczajony do smaku tych pokarmów – podany fragment jest dziełem zespołu redakcyjnego portalu klinikazdrowiaduomed.pl. Firmy produkujące żywność niskobiałkową opracowały produkty, które zastępują te pokarmy ich wysokobiałkowymi odpowiednikami. Oprócz ziaren i roślin strączkowych, oferują one niskobiałkowe substytuty mleka. Aby spełnić swoje wymagania dotyczące białka bez kompromisów w zakresie smaku i tekstury, można również zdecydować się na niskotłuszczowe produkty mleczne i alternatywy mleczne.

Zupy

Najlepszą zupą na obiad bez białka może być zupa serdeczna. Filiżanka takiej obfitej zupy ma ponad 2000 mg potasu. Aktualne AI dla dorosłych mężczyzn i kobiet to 2600 mg dziennie, więc filiżanka tej zupy zapewnia prawie całe dzienne zapotrzebowanie. Potas jest używany w prawie każdej funkcji ciała, w tym transmisji nerwów i skurcze mięśni. Zawiera również mnóstwo innych witamin i minerałów, w tym witaminę A i C.

Przeczytaj:  Kolacja z grzybami - kilka pomysłów

Casseroles

Dla wegetarian, istnieje kilka wspaniałych opcji zapiekanek obiadowych. Czarna fasola jest doskonałym źródłem białka i błonnika. Możesz dodać awokado dla kremowości i zdrowych tłuszczów. Nerkowce, białko na bazie roślin, to kolejna świetna opcja. Możesz wymieszać nerkowce z drożdżami odżywczymi, aby stworzyć substytut sera. Tahini również dodaje białka i sprawia, że danie jest ooey i gooey.

Beans

Jeśli nie jesteś fanem mięsa i sera, nadal możesz cieszyć się obfitym posiłkiem z udziałem fasoli. Fasola występuje w wielu różnych formach, od ciecierzycy po czarną fasolę i soczewicę. Curry z soczewicy lub ciecierzycy to świetna opcja dla wegetarian i osób jedzących mięso. Są też tanie i zdrowe. Dodanie fasoli do swoich posiłków zwiększy spożycie błonnika i białka, jednocześnie zmniejszając ryzyko cukrzycy. Nastrój również ulegnie poprawie w wyniku wysokiej zawartości błonnika i białka.

Podobne:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *