Lekkie śniadanie – lista zakupów Porady

Lekkie śniadanie - lista zakupów Porady

Co kupić na lekkie śniadanie? Oto kilka wskazówek. Po pierwsze, zrób listę zakupów wszystkich potrzebnych rzeczy. Zdrowe śniadanie nie musi być trudne. Tosty z pełnego ziarna, owoce, jajka, kawa lub zielona herbata, masło orzechowe i inne zdrowe produkty są łatwe do przygotowania. Możesz również uwzględnić koktajl proteinowy, jeśli chcesz uzyskać zastrzyk energii przed rozpoczęciem dnia.

Śniadanie kontynentalne

Aby jak najlepiej wykorzystać swój poranek, rozważ lekkie śniadanie. Wiele śniadań kontynentalnych ma w zestawie owoce i soki, które są pełne błonnika i potasu. Spróbuj winogron, żurawiny lub melona, a nawet małego kartonika z sokiem, który zapewni mnóstwo soku i składników odżywczych. Możesz również dodać kawę lub herbatę do swojej listy. Jeśli nie masz ochoty na gotowanie, możesz również zamówić lekkie śniadanie z restauracji typu fast-food.

Orzeszki ziemne

Wiele osób lubi masło orzechowe i jabłko na lekkie śniadanie. To połączenie ma wysoką zawartość białka i błonnika oraz wiele korzyści dla zdrowia. Pomaga również kontrolować poziom cukru we krwi i sprzyja uczuciu pełności. Jedna uncja orzeszków ziemnych zawiera więcej białka niż jakikolwiek inny orzech i około 2,5 grama błonnika. Ale czy naprawdę jest to dobra opcja? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej. A jeśli nadal nie jesteś przekonany, spróbuj kilku z tych alternatyw.

Jajka

Szybkim, zdrowym posiłkiem na lekkie śniadanie jest jajko. Jajka są świetnym źródłem białka i prozdrowotnych witamin. Są tanie i łatwe do przygotowania, ale o ile nie jesteś kreatywnym kucharzem, jajka mogą bardzo szybko stać się nieświeże. W końcu można wymyślić tylko tyle wariantów przypraw. Więc, z czym powinieneś połączyć jajko? Oto kilka pomysłów:

Masło orzechowe

Masło orzechowe ma liczne korzyści zdrowotne, ale jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, kupując swój słoik. Zawiera więcej białka i zdrowego tłuszczu niż większość innych orzechów. Dodatkowo, orzechy ziemne zawierają mnóstwo innych składników odżywczych, w tym cynk, magnez i fosfor, które wspierają liczne procesy chemiczne w organizmie. Niacyna, rodzaj witaminy B, jest ważna dla funkcji nerwowych, trawienia i zdrowia układu odpornościowego.

Przeczytaj:  Romantyczna kolacja dla dwojga - co przygotować?

Orzechy

Jedną z najłatwiejszych, najwygodniejszych przekąsek na lekkie śniadanie jest garść orzechów. Są szybkie w przygotowaniu, zawsze sycące i pełne zdrowych tłuszczów, błonnika i dodatkowych składników odżywczych. Orzechy są pyszne same w sobie, ale również stanowią świetny dodatek do płatków owsianych, jogurtu i granoli. Możesz nawet zmiksować je w smoothie lub użyć jako składnik omletów lub naleśników.

Fruity

Pożywne lekkie śniadanie na bazie owoców to świetny sposób na rozpoczęcie dnia z błonnikiem i witaminami. Owoce zawierają również ważne minerały i błonnik. Dodanie odrobiny białka do porannego smoothie to również zdrowa opcja. Możesz łatwo zrobić koktajl białkowy w podróży. Owocowe smoothie to także dobra opcja po treningu. Oprócz ich wysokiej zawartości błonnika, owoce można dodać do jogurtu lub granoli parfait, aby uzyskać dodatkowy impuls smaku i tekstury.

Jogurt

Jeśli chodzi o jedzenie lekkiego śniadania, jogurt ma nieskończone możliwości. Można go używać jako sosu do sałatek, jako dodatek do naleśników lub gofrów, można go zmiksować lub dodać do smoothie. Wiele marek jest również dostępnych jako gotowe do spożycia przekąski. Te rodzaje jogurtów mają również tendencję do utrzymywania się dłużej niż inne rodzaje płynnego mleka i mogą być doskonałym sposobem na uzyskanie dziennej zalecanej porcji produktów mlecznych. Zawierają one również zdrowe probiotyki, które mogą przyczynić się do ogólnych korzyści zdrowotnych.Podobne:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *