Pakora

 

 

Pakora jest fajnym wegańskim daniem, które potrafi skraść serce. Do tego jest bardzo prosta w przygotowaniu. Jest to danie, które niejednemu ‚mięsnemu” pokazało, że kuchnia wegańska skrywa w sobie wiele kuszących smaków. Do tego jest to fajne połączenie białka z ciecierzycy z warzywami. Sycące, pełnowartościowe, zawierające dużą ilość błonnika. Ze względu na proces smażenia niespecjalnie fit więc nie należy przesadzać z ilością:-)

Potrzebujesz

na ciasto:

  • mąkę z cieciorki (możesz zrobić samodzielnie poprzez zmielenie ziaren na bardzo drobną mąkę)
  • wodę
  • przyprawy (ja używam gotowego curry, kuminu, soli i ostrej papryki tudzież chilli )

warzywa:

  • kalafior, brokuły, cukinia, czerwona cebula- co lubisz

olej rzepakowy do smażenia

Jogurt grecki , tzatziki lub wegański jogurt naturalny idealnie sprawdzą się w roli sosu. nie ma potrzeby kombinować to proste danie i potrzebuje jak najprostszej „oprawy”.

 

Przygotowanie

Z kalafiora i brokułów odkrawam drobne różyczki, cukinię  i cebulę kroję na grubsze plasterki.

Różyczki blanszuję w gorącej wodzie (ok 5 min) lub trzymam na parze ok 6-7 min by nieco zmiękły. Można sobie wtedy pozwolić na krótsze smażenie i uniknięcie ryzyka przypalenia (co mi się wielokrotnie zdarzało: albo surowe albo spalone:-)

Wszystkie warzywa wkładam do osolonej (w proporcjach łyżka soli na litr) wody na 20 minut.

W tym czasie zabierz się za przygotowanie ciasta.

Przygotuj je  w proporcjach 1:1, tj szklanka mąki: szklanka wody, pół szklanki mąki : pół szklanki wody, przyprawy: 2 łyżeczki curry, 1 łyżeczka kuminu, pół chilli, 1 łyżeczka soli na szklankę (jeżeli robisz mniej dodaj proporcjonalnie mniej)

Wszystko zależy od ilości jaką planujesz przygotować. Ja najczęściej robię ze szklanki i wystarcza dla 2-3 głodomorów.

Wodę wymieszaj z mąką i przyprawami. Odstaw. Gdy warzywa już się należą zamieszaj ciasto jeszcze raz. Powinno mieś konsystencje gęstej śmietany.

Na patelni rozgrzej olej. Powinno być go dużo, tak by chociaż w połowie przykrył warzywa. Możesz użyć też frytkownicy.

Warzywa maczaj w cieście (tak by oblepiło je w całości) i wrzucaj na olej. Smaż z obu stron aż się porządnie zrumienią.

Odsącz na ręczniku papierowym.

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*