ZAWALCZ O ODPORNOŚĆ NA WIOSNĘ

 

Okres przesileń, czy to jesiennych czy wiosennych to trudny okres dla naszego organizmu. Zamiast leczyć zapobiegaj i wpieraj naturę, która gdy jej nikt nie przeszkadza radzi sobie świetnie.

PO PIERWSZE: zadbaj o własne jelita.

Temat, który będzie zapewne często u mnie wracał ale mam nadzieję, że jeżeli wystarczająco długo będę powtarzać , w końcu będzie taki dzień, w którym się zainteresujesz problemem i to będzie mój mały sukces:-)

2,5 tys lat temu Hipokrates już wiedział , że „wszystkie choroby mają swój początek we wnętrznościach“, w 1908 Ilia Miecznikow stwierdził wręcz, że „śmierć zaczyna się w jelitach“.

Czy lekarze tego nie czytali? Czytali ale biznes jest biznes…

 

Kilka ogólnych uwag

 

-jelita przyswajają składniki odżywcze z pożywienia ;

– w jelitach „mieszkają“ bakterie i dopóki wszystko jest w równowadze „dobrzy“ strażnicy trzymają w ryzach „złych“, jeżeli zaburzamy tę równowagę złe bakterie się namnażają i przejmują kontrolę;

– jelita pełnią rolę bariery, która chroni nas przed zarazkami, toksynami itd (jeżeli nie funkcjonuje prawidłowo mamy jakby dziury w murze).

 

Co zrobić aby trzymać najlpszego strażníka w zdrowiu?

 

-dbaj o regularne oczyszczanie jelita (pełne złogów działa jak zapchany lejek)- zrób sobie min. raz w miesiącu 1-3 dni oczyszczających (jedz warzywa, pij dużo wody, świeżych soków warzywnych, zrezygnuj z używek, nabiału, mięsa, pieczywa, makaronów, możesz włączyć kaszę jaglaną)

– nie dopuszczaj do zakwaszenia organizmu (osłabia organizm, „kradnie“ witaminy i mikroelementy, w kwaśnym środowisku namnażają się bakteri i grzyby; posiłek białkowy równoważ warzywami, pij często wodę z cytryną)

– zadbaj o odpowiednią florę bakteryjną -zapamiętaj te nazwy: probiotyk (czyli „dla życia“) i prebiotyk, to one o nas dbają od wewnątrz

 

Gdzie znajdziesz te „cuda“

  • kiszonki (warzywa, soki z kiszonek, nie tylko kapusta i ogórki)
  • fermentowane przetwory mleczne (zwracaj uwagę na skład: powinien zawierać jedynie mleko i bakterie, jeżeli ma coś więcej odstaw bez żalu na półkę)
  • cebula, czosnek, banany, cykoria, pory, szparagi

 

PO DRUGIE: uzupełnij dietę o naturalnych wrogów bakterii, wirusów i grzybów:

 

  • miód (nigdy nie gotuj i nie dodawaj do gorącego mleka bot raci wszystkie właściwości)
  • czosnek
  • cebula
  • szałwia
  • tymianek
  • imbir
  • kurkuma

 

PO TRZECIE: pamiętaj o tłuszczach, tych nienasyconych

 

Zanim podasz kapsułkę spróbuj naturalnie (zdecydowanie lepiej przyswajalne)

  • tłuste ryby (im mniejsze tym lepsze, mniej kumulują szkodliwych substancji z zanieczyzczonych wód, lepszy śledź niż łosoś)
  • olej lniany, rzepakowy, oliwa (tłoczone na zimno)
  • awokado
  • siemię lniane, nasiona chia
  • orzechy (polecam włoskie)

PO CZWARTE: często wietrz pomieszczenia i nie przegrzewaj (ani siebie ani domu)

PO PIĄTE: spędzaj codziennie czas na świeżym powietrzu, nawet krótki spacer jest lepszy niż nic

PO SZÓSTE: wykorzystuj każdą chwilę z słońcem, ładuj akumulatory, łap witaminę D

PO SIÓDME: nie zapominaj się ruszać, nawet 15 min gimnastyki

PO ÓSME: pamiętaj o antyoksydantach (pij regularnie herbatkę z czystka, jedz świeże warzywa i owoce)

PO DZIEWIĄTE: wysypiaj się

PO DZIESIĄTE: uważaj na suplementy. Przyswajalność witamin w niektórych przypadkach jest znikoma (np. w przypadku niedoborów krzemu-co jest częste bo wyjałowiona gleba rodzi coraz uboższe w składniki mineralne plony; trzeba by zacząć od uzupełnienia tego pierwiastka na początku).

PO JEDENASTE: myśl dobrze. Nie oceniaj, zachowaj spokój i miej w sobie zgodę na to, co przynosi Ci los. Dobra energia zaczyna się w głowie.

 

Odporności nie buduje się w dzień czy tydzień. To proces długotrwały. Natomiast z drugiej strony nie wymaga radykalnych zmian, tylko mądrego uważnego podejścia. Organizm to skomplikowana maszyna zaprogramowana tak, żeby radzić sobie samodzielnie. Im więcej w niej gmerasz tym trudniej jest wrócić do naturalnego stanu.

 

Wpis był pomocny? Podziel się z innymi, zostaw kciukJ

 

Będę miała większą motywację, żeby szybciutko opublikować kilka prostych przepisów na dni, gdy czujesz, że „coś Cię bierze“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*